تجارت با پاکستان

تجارت با پاکستان

تجارت با پاکستان

یکی دیگر از لاین های تجاری ایران، تجارت با پاکستان است. پاکستان کشور پر حاشیه اما آرامی است که روابط ایران با این کشور در ابعاد مختلف تجاری، سیاسی و اقتصادی، دائما در حال تغییر می باشد. مرز مشترک ما با پاکستان، در شرق و جنوب شرقی ایران قرار دارد. از این رو، این کشور به لحاظ فرهنگی و قومیتی، نزدیکی و شباهت خاصی با ایران دارد. اتفاقا جمعیت نسبتا بالای پاکستان و تشابهات قومیتی، باعث شده است تا تجارت با پاکستان، به یک گزینه ی بسیار عالی برای تجار ایرانی تبدیل شود. دین پاکستانی ها نیز اسلام است اما اکثریت آن ها اهل سنت می باشند. همین موضوع می تواند نشان دهد که محدودیت ها و ممنوعیت های دینی در زمینه ی صادرات و واردات انواع محصولات و کالاهای متفاوت، در این دو کشور با یکدیگر یکسان است.

پاکستان از سمت غرب با ایران، از سمت شمال با افغانستان، و از سمت شرق با چین و هند همسایه است و طبیعی است که رابطه ی تجاری پاکستان با همین کشورهای همسایه، در قوی ترین حالت ممکن خود وجود دارد. البته که پاکستان کشور حاصلخیزی است که به لحاظ تولید و صادرات انواع محصولات کشاورزی و دامی می تواند در رده های بسیار بالایی قرار داشته باشد. از این رو، اقتصاد پاکستان نیز همانند کشور هندوستان وابسته به چرخ های کشاورزی و کشت می باشد. البته شواهد حاکی از آن است که اخیرا صنعت و خدمات نیز نقش بسیار مهمی را در تجارت این کشور ایفا می کند. خلاصه اینکه پاکستان هر چه باشد و در هر جایگاهی از بازار جهانی حضور داشته باشد، یکی از بهترین مقاصد تجاری برای ایران محسوب می شود. چرا که تجارت با پاکستان می تواند به سهولت هر چه تمام تر و با سودآوری بالا برای تجار و بازرگانان ایرانی انجام شود.

همانطور که می دانید فاصله ی بین دو کشور مبدا و مقصد می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی تجارت بین دو کشور داشته باشد. در واقع یکی از مهم ترین فاکتورهایی که می تواند بر روی قیمت یک محصول تحت تجارت، در کشور مقصد تاثیر بگذارد، فاصله ی بین دو کشور است. درک این موضوع بسیار ساده است؛ طبیعتا هر چقدر فاصله ی بین دو کشوری که قصد تجارت با یکدیگر را دارند از هم دورتر باشد، هزینه های مربوط به جابجایی محموله ها نیز به تبع بیشتر خواهد شد و این هزینه بر روی قیمت نهایی محصول در بازار کشور مقصد، تاثیر شدیدی خواهد گذاشت. از این رو تجارت با پاکستان، عراق، ترکیه، عمان و سایر همسایگان ایران، یکی از بهترین اتفاقات در تجارت ایران خواهد بود.

متاسفانه و یا خوشبختانه باید خدمت تان عرض کنیم که پاکستان، کشور پیشرفته و ثروتمندی نیست، از این رو راه بازار داخلی آن برای واردات انواع محصولات و کالاهای مختلف باز است و این بازار ظرفیت بالایی نیز دارد. وضعیت درآمدی و اقتصادی مردم پاکستان نیز همانند هندوستان است. این مردم یا خیلی ثروتمندند و یا خیلی فقیر و قشر متوسط در این کشور، تعریف نشده است. از این رو برای تجارت با پاکستان شما می توانید در زمینه های مختلف فعالیت داشته باشید. البته که درصد قشر ضعیف جامعه به مراتب بیشتر از افراد ثروتمند می باشد، اما این موضوع از اهمیت تجارت با پاکستان کم نمی کند. شما برای تجارت با هر کشوری، نیاز است که بر طبق قوانین تعیین شده در کشور خودتان و کشور مقصد، کیفیت و بسته بندی را در ارجحیت کارتان قرار دهید.

تجارت با پاکستان به صورت چمدانی

با اینکه تجارت با پاکستان، محدودیت ها و ممنوعیت های سفت و سختی برای ایرانیان ندارد اما سالانه، محصولات و کالاهای زیادی در مسیر تجارت چمدانی با پاکستان قرار می گیرند. چرا که به دلیل نزدیکی دو کشور، بسیاری از ایرانی ها به پاکستان و خیلی از پاکستانی ها به سمت ایران سفر می کنند و در مسیر این سفر، محصولات مختلفی را در چارچوب های تعریف شده برای تجارت چمدانی، به کشور خودشان وارد و یا به کشور مقصد صادر می نمایند.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب صادرات به پاکستان را مطالعه کنید.

لیست تجار پاکستان

همانطور که می دانید مهم ترین فاکتوری که می تواند یک تجارت را با موفقیت صد در صد مواجه کند، بازاریابی صادراتی اصولی در کشور مقصد است. شما برای اینکه بتوانید محصولات خود را به فروش برسانید باید شناخت کافی از بازار پاکستان و نیازهای داخلی این کشور داشته باشید. برای دسترسی به این موضوع نیز نیاز است که به لیست تجار پاکستان، آگاه باشید.

آشنایی با لیست تجار پاکستان، می تواند کمک بسیار زیادی در به سرانجام رساندن تجارت شما کند. چرا که با کمک این لیست شما می توانید با تک تک تجار پاکستان، ارتباط بگیرید و بر طبق رایزنی های مختلف، نتیجه ی مورد نظرتان را به دست آورید. البته که نه تنها پاکستان، بلکه برای تجارت با تمامی کشورهای دنیا هم، نیاز است شما با تجار و بازرگانان معروف هر کشور آشنایی داشته باشید.

لیست تجار پاکستانی

شاید برای شما جالب باشد بدانید که در لیست تجار پاکستانی، چه چیزهایی وجود دارد. در این لیست عموما نام تمامی بازرگانان و شرکت های بازرگانی فعال در پاکستان آمده شده است. شما می توانید از روی این لیست به نوع و زمینه ی فعالیت هر کدام از این بازرگانان و شرکت ها پی ببرید و ببینید که کدام یک از آن ها هم سو با زمینه فعالیتی شما هماهنگ می باشند. با آگاهی از این موضوع می توانید با تاجر و یا شرکت مربوطه ارتباط بگیرید و سپس برای معامله با یکدیگر اقدام نمایید.

مراحل ارتباط گرفتن و ورود به معامله نه فقط برای تجار پاکستان بلکه برای تجارت با کشورهای مختلف، شامل رایزنی ها و مراحل مختلفی می شود. عموما یکی از مهم ترین اصولی که باید برای تجارت با یک کشور رعایت شود این است که به زبان رسمی همان کشور صحبت کنید. البته اکثر پاکستانی ها اردو زبان هستند و برای این کار شما می توانید از یک نماینده ی امین و وارد به زبان اردو کمک بگیرد تا بتواند کارهای شما را روی روال بیندازد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب واردات از پاکستان را مطالعه کنید.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا