تجارت با آلمان

تجارت با آلمان

تجارت با آلمان

تجارت با آلمان، یکی از مهم ترین تجارت هایی است که ایران با کشورهای اروپایی دارد. در واقع آلمان یکی از بزرگترین اقتصادهای صادراتی قوی دنیا و بزرگ ترین شریک تجاری ایران در اروپا محسوب می شود. این ارتباط تجاری، در دوسال اخیر بیشتر و بیشتر نیز شده است. مشکلات و تحریم های ایجاد شده بر علیه ایران، باعث شد تا ایران ضربات خیلی سختی را در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و تجاری متحمل شود. در تمام این مدت، تنها تجارت با آلمان بوده که بر قوت خود باقیست و حتی این تجارت رنگ و رویی قوی تر و رو به رشد نیز به خود گرفته است.

همانطور که می دانید آلمان یکی از بزرگ ترین کشورهای اروپا است. این کشور جمعیت بسیار زیادی دارد، بنابراین بازار داخلی آلمان برای صادرات و واردات بسیار قوی است. علاوه بر این موضوع، آلمان یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان جهان است و اصلا همین موضوع است که اکثر کشورها را برای تجارت با آلمان مشتاق می کند. آلمان در صنعت تولید بسیار قوی عمل می کند و این قدرت در تولید به وجود نیروهای متخصص و کاربلد در کنار سرمایه گذاری های کلان، بر میگردد. ترکیب این دو مورد با یکدیگر باعث شده تا آلمان بتواند در بالاترین سطح نوآوری فعالیت کند و مشکل فساد در دستگاه دولتی را به پایین ترین حد خود برساند.

گفتیم که تجارت با آلمان برای اکثر کشورها جذاب بوده و در اولویت قرار دارد. یکی دیگر از دلایل جذابیت موضوع تجارت با آلمان این است که سی و هفت شرکت از بزرگ ترین و سرمایه دارترین شرکت های دنیا در این کشور فعالیت می کنند و اکثر محصولات و کالاهای با کیفیت دنیا با جمله “ساخته شده در آلمان” روانه ی بازار جهانی می شوند. این در شرایطی است که شرکت های معروف و با کیفیت دنیا تنها پانصد عدد هستند که سی و هفت عدد آن ها در آلمان کار تولید خود را انجام می دهند و این موضوع برای هر کشوری می تواند زمینه ساز پیشرفت های بسیار زیاد باشد.

برای اینکه بتوانید برای تجارت با آلمان، تسلط کافی بر شرایط داشته باشید، ابتدا نیاز است که فعالیت های تجاری این کشور، شرکای تجاری آن و محصولات تجاری مربوط به آلمان را شناخته و در سپس در این مسیر قدم بگذارید. چین، آمریکا، سوئیس و روسیه مهم ترین شرکای تجاری آلمان در کل دنیا هستند. البته در همین قسمت از مقاله نیاز است بدانید که اقتصاد و تجارت آلمان همیشه قوی نبوده و این کشور نیز به نوبه ی خود، متحمل مشکلات اقتصادی و تجاری زیادی در تاریخ خود شده است. در واقع سال ۲۰۰۹ یکی از بدترین سال های آلمان در زمینه های مختلف اقتصادی و تجاری بوده است که عملکرد این کشور در بهترین نوع خود باعث شد تا آلمان دوباره روی پاهای خود بایستد و به موقعیت فعلی خود دست یابد.

آهن، فولاد، ذغال سنگ، سیمان، تجهیزات پزشکی، سوخت های معدنی، ابزار آلات صنعتی، مواد شیمیایی، غذا و نوشیدنی، پلاستیک، تولیدات ماشینی الکترونیک، خودرو و همچنین واگن سازی از مهم ترین صنایع آلمان هستند که در این زمینه ها، صادرات آلمان بسیار قوی نیز عمل می کند. این کشور به شدت غنی و ثروتمند است و آنقدر از این موهبت ها در مسیر درست و مفید، استفاده کرده که شاید کمتر کشوری می توانست در این حد برای رسیدن به رشد و پیشرفت، چنین پشتکاری از خود نشان دهد. در ادامه درباره ی ابعاد مختلف تجارت با آلمان بیشتر برایتان صحبت خواهیم کرد. پیشنهاد می کنیم که تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب واردات از آلمان را مطالعه کنید.

تجارت چمدانی به آلمان

تجارت چمدانی به آلمان نیز مانند تمامی تجارت های چمدانی به سایر کشورها انجام می شود. خودتان می دانید که تجارت چمدانی، پروسه ای است که افراد می توانند با تکیه بر مقررات گمرکی مسافرین، محصولات و یک سری کالاهای مجاز را از یک کشور به یک کشور دیگر وارد نمایند و از قِبَل این کار، تجارت کوچکی را برای خود رقم بزنند. البته اینکه می گوییم تجارت کوچک، به این معنا نیست که بازرگانان بزرگ نمی توانند این کار را انجام دهند، اتفاقا این کار برای خیلی از بازرگانی های بزرگ، بسیار پرسود و منفعت نیز می باشد. چرا که عدم پرداخت عوارضی به ازای واردات یک سری محصول، خودش می تواند سود خوبی را برای تجار به ارمغان آورد. تجارت چمدانی به آلمان و یا هر کشور دیگری، از دید اقتصاددانان، از یک ضعف در مدیریت بحران های اقتصادی و بی انضباطی بازرگانی می آید که اگر این مدیریت به خوبی انجام شود، دیگر نگرانی در رابطه با گسترش تجارت چمدانی در یک کشور وجود نخواهد داشت.

تجارت در آلمان

تجارت در آلمان، چه در زمینه ی صادرات و چه در زمینه ی واردات، در بالاترین کیفیت خود انجام می شود. شاید تصور کنید که چرا آلمان به عنوان یک اقتصاد بزرگ در دنیا، به واردات احتیاج دارد. پاسخ این سوال خیلی ساده است، چرا که آلمان نیز مانند هر کشور دیگری به تولیدات با کیفیت یک سری کشورها نیازمند است و این نیاز، می تواند برای کشورهای مبدا، بسیار خوشایند هم باشد. چرا که سرانه ی درآمد ماهانه در آلمان بسیار بالاست و از این رو، ظرفیت بازار داخلی نیز به دنبال این درآمد بسیار زیاد است. در نتیجه ی این دو مورد، تقاضا برای واردات محصولات با کیفیت در آلمان به شدت بالاست. بنابراین از مهم ترین محصولات وارداتی آلمان می توانیم به مواردی همچون ماشین آلات تجهیزات پردازش داده، خودرو، مواد غذایی، محصولات کشاورزی، فلز، نفت و گاز و مواد شیمیایی اشاره کنیم.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب صادرات به آلمان را مطالعه کنید.

در رابطه با صادرات آلمان نیز، توضیحات بسیار زیادی داده شده است، همینکه بدانید، آلمان یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان در مارکتینگ جهانی معرفی شده، می تواند نشانه ی این باشد که صادرات این کشور نیز در قدرتمند ترین حالت خود به سایر کشورها فعال است. مواد شیمیایی، ماشین آلات و وسایل موتوری، تجهیزات الکترونیک و کامپیوتری، مواد غذایی، پارچه، محصولات پلاستیکی، تجهیزات حمل و نقل، فلزات و دارو از جمله مهم ترین محصولاتی هستند که از آلمان به سمت کشورهای دیگر صادر می شوند.

قیمت زعفران در آلمان

برای صادرات زعفران به آلمان شرایطی خاص و سختگیرانه ای وجود ندارد و نیاز به ارائه اسناد و مدارک خاصی نیست. بلکه تجار و صادر کننده ها با در دست داشتن گواهی بهداشت و گواهی استاندارد می توانند نسبت به ترخیص کالا از گمرک اقدام کنند. در برخی مواقع بنا به تقاضای بعضی از مشتری ها و خریداران آلمانی گواهی هایی مانند ایزو و گواهی میکروبی نیز مورد نیاز است که می توان به راحتی این مدارک و گواهی ها را نیز تهیه و ارائه نمود.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب قیمت زعفران در آلمان را مطالعه کنید.

باسکول

بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. خریداران و صادرکنندگان محترم محصولات کشاورزی با استفاده از خدمات بازار باسکول می توانند با بهترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایران آشنا شوند و بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز نیز می توانند با عضویت در سامانه باسکول از خدمات ویژه باسکول استفاده و با تکمیل پروفایل کاربری خود به خریداران و صادرکنندگان مختلف در سراسر ایران معرفی شده و بتوانند به راحتی محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه با قیمت بهتر به فروش برسانند.

شما هم به جمع فروشندگان موفق باسکول بپیوندید!

با پیوستن به مجموعه بزرگ خریداران و فروشندگان عمده از سراسر کشور در باسکول با دنیایی جدید از فرصت‌های ویژه و خریداران بالقوه انواع کالا در صنایع مختلف روبرو می‌شوید. فرقی نمی‌کند شما کارخانه‌ تولیدی دارید یا محصولات تخصصی خود را در منزل تولید می‌کنید. باسکول به شما فرصتی بی‌نظیر برای دیده‌شدن می‌دهد. در باسکول بزرگترین تاجران، واردکنندگان انواع کالا، خریداران عمده و باقوه، کارخانه‌داران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دور یکدیگر جمع شده‌اند. منتظر شما هستیم.

پیمایش به بالا